A negyedik

Mi, kutyák nem bonyolítjuk túl az életünket. Tudjuk mit és mikor szeretünk csinálni.
Így vagyok én is ezzel a munkaizével. 
Elmesélem nektek a szerdai napomat!
Nagyfőnök már kora reggel lelépett, mert valami céges, külsős rendezvényes nemtommire kellett készülnie.
Eldöntöttem, hogy amint sikerül kimancsolnom a ’zinternetről’, hogy hogyan kell, céget fogok alapítani!
Akkor Nagyfőnök jöhet hozzám minden nap, majd kimegyünk a parkba. Haver mindig azt mondja, mikor éppen önmegvalósítok séta közben, hogy ’Menta, ne csináld már megint a fesztivált!’… szóval rendezvényekben tuti jó vagyok.
Na, de elkalandoztam kicsit. Szóval, szerdán Haverral elmentünk sétálni, aztán ő is lelécelt.
Kicsit sajnáltattam magam, mihez tartás végett, de amikor rájöttem, hogy tök feleslegesen tututlok az ajtó előtt inkább én is munkához láttam.

Itt a részletes napi beosztásom:

10:00 Az ablakhoz rohantam és amennyire az ablak védő izé engedte kinéztem. (Hosszú történet, ne is kérdezzétek… Haver azt mondta, hogy ha sokat ugrálok az ablakra ki fogom törni. Én csak elfogadtam a kihívást..azóta van ablak védő izé) Mindig ott ülnek..nagyok, szürkék és flegmán bámulnak ki a buta fejükből.  Akkor muszáj elkezdenem kiabálni, hogy  jöjjenek be labdázni, de sosem állnak szóba velem. Az a sejtésem, hogy ezek még ugatni sem tudnak. Néha az utcán is össze szoktunk futni, ott bandáznak a sarkon, és kenyeret zabálnak…aztán hiába rohanok oda, hogy szevasztok, még a fejüket is elfordítják. Aki pedig még az utcán sem köszön, ne koptassa a párkányomat!

Sose bízz meg egy tollasmancsúban, én mondom Neked!

10:30 Jön a postás! Engem pedig köt a Nemzetközi Kutyák Világszervezetének 1930. évi rendelete, ami azt deklarálja, hogy minden esetben ugassuk meg a postást. Nem értem, miért olyan fontos szabály ez- kedvelem, mert mindig megvakarja a fülemet, én meg jól ráugrálok-, de hát ki vagyok én, hogy megkérdőjelezzem Alapító Kutyáink ősi bölcsességét. Mondjuk nem tesz jót a hírnevemnek, hogy én válogatott szitok szavakat ugatok, ő meg megkocogtatja az ajtó üveget, hogy ’szevasz Menta kutya’… hjajj, ha kiderülne, hogy kiabálás közben csóválom a farkam, tuti kitagadna a kutyaszakszervezet.

A délelőtt olyan gyorsan elrepült, mint a buta szürke tollasmancsúak a párkányról. Ha elmegy a postás én is bekiflizek az ágyba és szigorúan a jó munkateljesítmény fenntartása érdekében átgondolom a délutáni feladataimat. Haver szerint meg hangosan horkolva alszok ilyenkor, de ez aljas rágalom, hiszen munka közben nem lehet aludni.

12:30 Legszebb álmomból Legkoncentráltabb brainstormingomból felriadva érzékelem, hogy az alsó szomszéd megint nem találja az ajtaját. Na, rá tényleg be szoktam gorombulni. Rángatja a kilincset és hívogat, pedig engem még mindig Mentának hívnak és nem Marikának. A múltkor kitaláltam, hogy térképet rajzolok neki, hogy meg tudja találni a saját ajtaját, de Haver annyira lesápadt, amikor megemeltem a lábamat a lépcsőházban- gondoltam bejelöljem az ajtajukat-, hogy inkább letettem a tervemről. Szóval heti két- vagy igény szerint három alkalommal inkább felvettem a teendőim közé, hogy útba igazítsam.

13:00 Hazaért a Nagyfőnök a külsős izéről! Nem voltam féltékeny, mert nem vágott túl elégedett fejet és idegen kutya szaga sem volt. Biztosítottam neki 20 perc labda időt, aztán elégedetten eldobtam magam, hogy vakargathassa egy kicsit a hasamat.

Haver mindig azt mondja, amikor hazaér, hogy milyen boldog vagyok. Hát ja..mert rájöttem egy nagy titokra: ha teljes bedobással végzem a munkámat, repül az idő. Sokszor arról is megfeledkezek, hogy én most dolgozok. Főleg a labda időnél nehéz észben tartanom, hogy éppen komoly munka folyik! Aztán amikor lógó nyelvvel rohangálok oda- vissza és már levegőt venni is fáj, a Nagyfőnök felrakja az asztalra a labdát és odahív, hogy pihenjek egy kicsit. Hát akkor engem elönt egy olyan bolDogság, hogy azt le sem tudom mancsolni Nektek! BolDoggá tesz, amikor a szomszéd megtalálja az ajtaját, meg amikor a tollasmancsúak végre elkotródnak a párkányról. (Nem is igaz, hogy alig várom, hogy visszatelepedjenek)
Olyan feladatokat választottam, amiket maradéktalanul el tudok végezni, ezért nem unatkozom és nem leszek stresszes azok nehézségétől. Igaz, egy kutyának nem tudsz adni olyan feladatot, amit nem tud megoldani..mi mindent tudunk, maximum nem akarjuk megcsinálni.

Tanuljatok tőlünk, Kétlábúak!

Most megyek, de legközelebb azt is elmesélem, hogy mivel ütöm el az időt, amikor befejezem az összes teendőmet!

Pacsi és Vau,
Menta



Mancsoljunk Facebookon is: https://www.facebook.com/mentavagyok

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések